Burnout, depressie en magnesium

Burnout, depressie en magnesium

Burnout, depressie en Magnesium:

Burnout, depressie en magnesium. Bij (ernstige) depressie is het geven van extra magnesiumsuppletie zeer belangrijk. Magnesiumtekort kan ten grondslag liggen aan de meest ernstige depressies en andere geestelijke gezondheidsproblemen. Burnout, depressie en magnesium: een nog wat onderschatte combinatie om geestelijk ongemak te voorkomen en helpen te genezen.

Ernstige depressie (Major Depression Disorder of MDD) is een aandoening waarbij iemand niet meer normaal kan functioneren door een combinatie van lichamelijke en psychische problemen.

Je kunt denken aan zaken als: bedrukte stemming, moedeloosheid, gebrek aan vreugde in het leven (anhedonie), vermoeidheid, melancholie, pessimisme, vertraagde bewegingen, geremdheid, verminderde eetlust, verminderde libido, concentratieproblemen, geheugenstoornissen, verwardheid, gebrek aan interesse in de buitenwereld, gebrek aan motivatie, gevoel van waardeloosheid, gebrek aan zelfwaarde en zelfvertrouwen, schuldgevoelens, uitputting.

Antidepressiva zijn zeker niet altijd doeltreffend en hebben vaak vervelende bijwerkingen. Enkele bestudeerde klinische gevallen vertonen een snel herstel van (ernstige depressie) met behulp van dagelijkse magnesium voetenbaden, ligbaden en door het transdermaal (via de huid) aan te brengen met magnesium serum of olie. Lig en voetenbaden hebben vlak voor het slapen gaan een buitengewoon rustgevend effect. Via kwalitatief hoogwaardige vloeibare voedingssupplementen kan magnesiumsuppletie natuurlijk ook.

Verwante en begeleidende geestesstoornissen bij klinische gevallen (zoals schedeltrauma, hoofdpijn, zelfmoordgedachten, angst, prikkelbaarheid, slapeloosheid, postpartale depressie, misbruik van cocaïne, alcohol en tabak, verlies van korte termijngeheugen ) vonden ook baat bij extra magnesiumsuppletie.

Tekort aan magnesium uit de voeding, samen met overmaat aan calcium (o.a. door teveel melk, kaas) en stress, kan talrijke andere geassocieerde symptomen veroorzaken die al eerder werden gedocumenteerd zoals agitatie, angst, prikkelbaarheid, verwardheid, slapeloosheid, krachteloosheid en slapte, wanen, hallucinaties.

Burnout, depressie en magnesium. oog met tranen

Depressie, burnout en magnesium: Zenuwschade door magnesium tekort.

Het is bekend dat magnesiumtekort zenuwziekten kan veroorzaken. Natuurlijke magnesiumbronnen zijn o.a.: biologische volle granen, biologische groenten (vooral bladgroenten) en fruit, biologische zaden en noten, biologische peulvruchten. Amper 16% van het magnesium in volle tarwe vinden we terug in geraffineerde bloem! Magnesium wordt uit de meeste drinkwaterbronnen verwijderd. Toevoeging van magnesium door suppletie via de huid of via voedingssupplementen is beslist aan te raden.

Magnesium ontspant spieren en zenuwen op een heel natuurlijke wijze. Het zorgt voor evenwicht in de calciumopname en het herstelt het magnesiumgehalte in het lichaam tot een gezond niveau. Bij dagelijkse inname van magnesium verbetert vrijwel onmiddellijk de slaap en het vermogen om met stress om te gaan. En ook treden er minder gewrichts- en spierpijnen op.

Doe hier de magnesiumtekort zelftest

Hoe zeer magnesiumtekort een heftig resultaat tot gevolg heeft bij depressiviteit blijkt uit onderstaand linkje… beslist de moeite waard om te lezen

Lees hier het interessante artikel in Earth Matters over Cora Prast die door magnesium haar depressie kwijtraakte.

Sharing is Caring