Symptomen magnesiumtekort

Symptomen magnesiumtekort
symptomen fysieke-aandoeningen-magnesiumtekort

Welke signalen kunnen wijzen op Symptomen magnesiumtekort.

Symptomen magnesiumtekort kunnen zijn:

  • Broze botten: Magnesium zorgt samen met calcium en vitamine D3 voor de opbouw van gezonde botten.
  • Magnesium kan helpen om het “slaaphormoon” melatonine te reguleren waardoor het kan bijdragen aan een gezonde slaap.
  • Magnesium kan zorgen voor verwijding van bloedvaten, waardoor de bloeddruk op een gezond peil blijft en niet te hoog wordt. Hierdoor kan magnesium meehelpen om hart- en vaatziektes te voorkomen. Bij hart- en vaatziektes is er vrijwel altijd sprake van een magnesiumtekort.
  • Magnesium kan spierkrampen, spierpijnen en gespannen spieren helpen te voorkomen. Veel vrouwen klagen over been- en voetkrampen, onrustige benen of plotseling opkomende spierpijnen.
  • Magnesium kan helpen om obstipatie tegen te gaan door mee te werken aan een normale darmspierfunctie. Hierdoor kunnen mogelijk ook allerlei krampen in het maag- en darmstelsel verholpen worden.
  • Magnesium kan helpen bij het tegengaan van verstoringen in het perifere zenuwstelsel waardoor migraine kan worden voorkomen maar ook plotselinge prikkelbaarheid.
  • Magnesium helpt de stresshormonen van de bijnieren te reguleren en kan op deze manier angst– en paniekaanvallen verminderen.
  • Magnesium kan vermoeidheid en lusteloosheid helpen voorkomen, zeker ten tijde van stress of extra inspanning. 
Himalaya magnesium-olie 200ml

Symptomen magnesiumtekort. Bij een langdurig magnesiumtekort kunnen er klachten ontstaan als hartkloppingen, PMS, fibromyalgie, diabetes 2, astma, spijsverteringsproblemen, chronische vermoeidheid, allergieën, geheugenstoornissen, concentratieproblemen en depressiviteit. Het gaat dus niet alleen om fysieke klachten maar ook om mentale klachten. Kijk voor meer specifieke klachten onder psychische klachten tekort en fysieke klachten tekort. Daarin staan diverse ongemakken nader uitgewerkt.

Wees je ervan bewust dat het lichaam extra veel magnesium nodig heeft ten tijde van

fysieke of emotionele stress
. Bedenk ook dat het lichaam bij veel en intensief sporten extra magnesium vraagt om snelle verzuring te voorkomen en magnesium helpt het lichaam bovendien om sneller te herstellen na inspanning.

Sharing is Caring